Quantcast
Viewing all articles
Browse latest Browse all 3

Kypros 2016

Det er faktisk under et år siden vi var på Kypros sist, og da ble vi så forelska i stedet at vi sverget på å komme tilbake igjen. At det skulle bli så snart hadde jeg aldri trodd, selv om vi kom hjem og begynte å se etter neste års ferie 😉 Hotellet vi bodde på, Aeneas Atlantica Resort & Spa, har blitt pusset opp og oppgradert, og byttet navn til Blue Village Family Life Aeneas Resort & Spa by Atlantica, så prisene gikk i taket også, så vi la returen på hylla. Etter en særdeles våt vår ble vi så lei av regnet, at jeg gjorde et raskt søk på ferie igjen, og plutselig var yndlingshotellet vårt 10 000,- billigere, så vi kastet oss over et av de siste ledige rommene.

Flymaskin

Og for litt over en uke siden stresspakket vi klær for fem stykker, og satte nesen sørover. Vi har aldri vært på ferie med baby før, tidligere har vi bare dratt til besteforeldre, så det har liksom ikke vært det samme, så det ble jammen meg tre kofferter fulle av klær og utstyr 😀 (Og likevel glemte vi baderinger til barna.) Flyturen gikk overraskende greit. De største hadde iPader å spille på, mens minstemor hadde smoothie og pupp, og det var greit nok, det 🙂

Flytur

Vel framme på hotellet var det bare å lesse av all bagasje og finne fram badedrakt og badebukser, og finne bassenget. Siden vi hadde vært der før, visste barna hvor de ville dra først. Dagene gikk så raskt, men jeg følte vi utnyttet de godt, og vi falt tilbake til de samme vanene vi hadde sist: Frokost på hotellet, stranda, lunsj på hotellet, bading i bassenget til barna ble blå på leppene, middag på hotellet, og slokne på hotellrommet 🙂

Denne gang fikk vi et annet type rom enn vi hadde sist, og siden de pusset opp hotellet, virket det som vårt akkurat var blitt ferdig. Vi hadde en del klager på rommet, men lot ikke det ikke akkurat legge en demper på ferien. Vi var jo minimalt på rommet likevel 😉

Nissi Beach

Nissi Beach er jo helt fantastisk! Deilig strand, ikke SÅ mange folk, rent og varmt vann, lite bølger og langgrunt. Helt perfekt!

Mamma og Bella på stranden

Maten var like god som sist, og barna spiste like mye pannekaker og pommes frites som sist :faint: Jeg tenkte jeg skulle prøve å være sunn siden de hadde så sjukt gode salater der, men det snek seg litt usunt til likevel, og det hjalp kanskje heller ikke å drikke de sukkerbombene av barnedrikker de hadde (men gode var de!) 😛

Lunsj

Frokostdessert

Endringer fra forrige tur var at det var blitt Bamseklubb (og Babyclub, @711 og The Hangout) på hotellet, men vi benyttet oss ikke av det. Barna var heller ikke noe interessert i det, men Bamse og superhunden Thomson fikk mange klemmer da de stakk innom. De hadde et fast tidspunkt de kom, i motsetning til sist da Bamse ofte var innom både til lunsj og middag, og hadde pool party, men det gjorde ikke så mye 🙂 Lillebror ville ikke gi klem i år heller, men var veldig entusiastisk hvis han hadde sett Bamse og «Superhelthunden» 😀 Jeg var heller litt mindre glad i de klovnene som også gikk rundt… Får litt frysninger av å bare tenke på det :faint: De tilbyr også svømmeskole i juni-august.

Søskenkjærlighet

To ganger om dagen hadde de også treningsklasser, og også familieaktiviteter som vannvolley, men da jeg endelig mannet (kvinnet) meg opp til å være med på core, fant jeg ikke ut hvor det var (var så klart litt sent ute). Jeg brukte derimot treningsrommet denne gang, og det er jo egentlig kjempeflott å ta gratis tilgang til både apparater og fellestimer, for de som ikke ønsket å bare å slappe av i ferien. Men kan jo helt fint dra på treningsferie dit uten å måtte dra på ordentlig «boot camp», om dere skjønner.

Siden vi måtte søke om å få fri fra skolen, skrev storesøster kort til klassen, og da ville lillebror også sende til barnehagen, så det var en nøye prosess med å finne det perfekte kortet, og enten skrive selv eller bestemme hva som skulle stå. Viktig å få med at han hadde fått en «vannskyter med to spruter». Man skjønner at man lever i e-postens tid når barna lurer på hvordan man fester på et frimerke som ikke er et klistremerke…

Kort til barnehagen

Og i år ble jeg ikke solbrent! Må skryte litt av solkremen, for jeg som i alle år har vært dårlig på å smøre meg siden jeg ikke blir brent, har jo innsett at også jeg blir gammel, og at kreft ikke er gøy, så jeg smurte meg som en gal i fjor. Likevel ble jeg solbrent! I år brukte jeg faktor 30 hele tiden, og selv om det var mindre direkte sol i år ble både brunere enn i fjor, og huden ble bare så myk! Fantastisk deilig solkrem, altså!

Ikke solbrent

Vi er kjempefornøyde med ferien også i år, og har lyst til å komme tilbake igjen 🙂 Sist møtte vi en av de ansatte som kunne norsk, og var spente på om han husket oss. Vi lo litt av det siden de ser mange tusen forskjellige folk i året, men flere av de ansatte i restauranten kjente oss igjen. Jeg tenkte med meg selv at de sikkert bare sa det for å være høflig, men da den ene badevakten kom bort og spurte om vi hadde vært der i fjor, så skjønte jeg at de faktisk husket oss. Er det ikke vanlig å komme tilbake til et feriested man er fornøyd med? Selv om man kanskje vil et nytt sted for hver gang synes i alle fall jeg det var deilig å vite hvor alt var og hva vi kunne forvente.

Team Drømmeland

Blue Village Family Life Aeneas Resort & Spa by Atlantica er varmt anbefalt, også i år!

Viewing all articles
Browse latest Browse all 3

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.

HANGAD

MAKAKAALAM

Vimeo 10.6.1 by Vimeo.com, Inc.

Vimeo 10.6.0 by Vimeo.com, Inc.

Re:

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.

HANGAD

MAKAKAALAM

Vimeo 10.6.0 by Vimeo.com, Inc.